Tuesday, June 10, 2008

Ukir kayu, kera enggau rampa menua - Pemisi ke Bali Bagi 3

Tu sekeda gambar kerja jari sida. Aku rindu amat meda ukir kayu. Ba Tanah Lot aku tepeda ka pasu kayu ti tinggi di ukir sida baka bungai lotus. Manah amat. Ia aku ka meli, sida iya enda nerima credit card, aku nyau kurang cash. Apa daya...ila nemu aku, enda ibuh maie mayuh rupiah, tang mai US dollar laban sida nerima USD. That is, if there is a next time, angka ka bejalai ngagai menua Asian bukai ga, laban nya menua ke semak tang enda di gagai.
Siling ba hotel Ramayana.


Ku Pak Agung madahka aku, urang ke tukang kerja jari sigi belajar ari mit, kelebih agi ari aki tauka apai sida ke sigi nyadi tukang. Sekeda family business ngaji tukang ngaga ukir.


Peda pengekur sida, nyentukka atap tebelian diberi sida shape. Enggi kitai ditu tak rectangle aja. Peda gaya sida nusun keping atap, ngambi tisi bisi nyerungap.
Kalimpah ari artistic, bansa Indon sigi resourceful. Tu peda sida ngena buluh ke siling.

Tu siling restaurant China ke endur kami tiga makai ba Kuta. Siling nya digaga ari bila rutan, di anyam.Tu gambar pintu bilik hotel ti endur kami diau. Pintu dilapis ngena tikai lampit. Cool, classy, amat ngemansangka industry handicraft sida iya. Kerja jari sida di export ke luar negara, ukai semina dijual ngagai bala penemuai.
Did I say sida resourceful? Peda, ibu tu ngaga mobile massage centre right ba Kuta beach. Utai ti diguna iya bedagang semina siti kain (endur kitai gali maya iya ngurut) enggau iya empu. Kin kitu iya ngiga customer, charge ia Rp20,000. I bet iya bulih enda kurang ari Rp200,000 besari-sari.
Ba Uluwatu mayuh amat kera. Urang enda diberap kera, aku ga di berap kera ari belakang. Lalu enchaie aku, geli ke kera. Nasit kera lalu ngelepaska diri ari belakang maya aku ke rari.
Tu tebiang pantai ba Uluwatu. Tebing pantai sida sigi manah amat, ai chiru, gadung churak. Tua Igat bisi ampit swimming ba Kuta. Dulu ari nya Igat watersports ba Nusa Dua.Tu gambar sawah benung disedia ka endur nanam padi.

Tu sawah padi ti tebilang ba Tegalalang. Sida ngena sistem endur ai diisi ngagai parit kena ngisi ngagai sawah ti digaga sida be petak enggau begigi-gigi. Nya kebuah ba bukit pin umai sida, padi paya meh ditanam. Dini kitai menua tu bisi ngena teknologi bakatu. Ia simple, tang effective. Enti umai bukit kitai ditu, sigi bepanggai ba ai ujan. Padi sida 3 kaki aja peninggi, sida ulih bumai 3 kali setaun. Nya dadi nundi Igat, enti rega beras majak niki, enti nyau tusah bulih beras enggau pemakai bukai ila Igat, bumai tua, mayuh tanah tua ba tembawai kitai di Luau. Ahem.. good luck ngagai seduai menyanak ti ka mai teknologi Bali ngagai Dijih.

Tu ba Kintamani, menua ti ba tanah tinggi, bisi lugan ti nyadi ari volcanic crater. Ba seberai din bisi pendam kaum Trunyan - bangkai sida enda di tumbak ba tanah, tak di engkah ba atas tanah pia aja. Kenu ku Pak Agung, nadai bau, laban bisi sebansa kayu ti ngeluarka wangi dia. Mula ia kami udah ka nemuai kin. Enti kin merau, tang urang dia lalu ka nyayat kami menyanak, minta bayar ti mar, enda nitihka rate ti disebut Pak Agung. Meda bakanya dadi enggai, tambah meh ku dadi, don't tell me nuan ka ngambar bangkai, mali ku urang. Amat nya ku ati aku din, enda alah tak nitih utai. Nya kami enda nyadi. Sida bansa Trunyan nanam kubis enggau mayuh bengkah sayur ba tisi lugan tu.
Tu street peddlers ba Kintamani. Sida tu tengik amat ngasuh kitai meli utai. Enti kitai enggai bisi muchau sekeda sida. Tu meh meri bad experience ba Kintamani. Rampa menua manah, tang urang ke bejual kurang basa.


Lugan ba Kintamani

Kebun sayur ba Kintamani.

Tebing tasik ba Tanah Lot.

3 comments:

Sebugey said...

wai,geli aku meda kera..can imagine nuan ke di berap kera..laban nuan cantik,nya kera ka merap nuan. ha..ha..TQ for the gawai kad...rami kita begawai peda aku ari gambar ke di bantai nuan. Congratulations ngagai seduai Apai Maie ke udah mujur dalam final exams iya tu. Puji Tuhan.

Sebugey said...

correction: Congratulations ngagai seduai Apai Maie on Maie's coming convo.

Indu Rumah Panjai said...

Akai dai, tak enchaie naka alah aku, lalu sekudu rari nuju apai Maie. Kera datai ari belakang aku ke duduk ba timbok semin ke semak pentas. Geli amat aku.

Thank you for the congratulatory msg. Kami duai apai Maie ngagai Glasgow on 25 June laban Maie convo kena 30 June. Kami tiga pulai on 5 July.