Wednesday, June 11, 2008

Gawai ba rumah panjai

Taun tu kami serumah enda balat bebelanja maya Gawai, laban rega barang ke niki magang. Sinu ninga sebana sida di rumah. Suba rega beras 50 kg semina RM120 tang sebedau Gawai rega udah niki RM200. Bala ipar aku enda bumai laban sida besawit. Puji Tuhan ga laban bisi penatai ari sawit ti ulih meri sida ia pengidup. Ke balat amat muai belanja nya minyak disel kena ngidupka injin api, mesin masu gari & semua utai elektrik ke diguna ba rumah panjai. Bedau minyak niki, Tuai Rumah bebelanja RM40 ke kos diesel semalam maya Gawai kena ngidupka audio visual system ti kena kami rami. Tu udah niki, enda iran aku enti mayuh rumah panjai petang maya malam ari.

Laban ke bara bejegau, aku enda tegaga ke utai taun tu, semina ngiri penyaram aja kena 31 May. Aku meli kek ari Dayang Salhah di Kuching, maya kami ke pulai chuti ari Bali. Aku meli buah ulu enggau kuih sepit ari bala indu Melanau ari Mukah ke datai bejual ba tamu di Selangau. Manah & nyamai utai digaga sida, ia ga affordable amat. Laku amat.

Aku rindu amat maya sebedau Gawai, antara 28-31 hb laban maya nya bala ke gawa ba nengeri & menua bukai mayuh pulai. Laban rumah panja kami ke dipansa sida, mayuh sida ngetu. Nya alai tumu agi kami menyanak pulai ke rumah, tumu agi ga kami ngintu gawai laban ke nerima penatai bala ipar, aya, ibu, anak menyadi, uchu. Apai Maie mayuh amat kaban belayan, tak sebatang Dijih, Sebatu, Sebakong, ni ke ba batang Mukah. That's the best part for me, meeting, eating, sharing.

Siti agi pengerindu kami menyanak nya ngemataka lori & kereta mansa rumah kami mai jemari, kerusi, tilam ke dibeli urang ke pulai bejalai. Enda tau enda, tiap-tiap taun sigi bisi bakanya belama. Ku pangan aku Nuai ke ari Tebarong, Skrang, din bakanya meh, bedau Gawai bedau kitai Iban bebelika utai. Pasar Selangau anang ngira pemayuh mensia, nyau bebintis bebelika belanja. Apai Maie nyau muchau nurun ari 30 hb ka meli ai menit, enda nyadi laban enggai jam ba jalai nuju kedai di tebing ai.

Must have and must do on 31 May - Apai Maie & Tuai Rumah nyayat jani. Gambar keterubah di atas - bala anak menyadi Apai Maie nyayat jani
Indai Kumo & Indai Kubu mela manuk

Apai Nyelang aka Jugam (laban nama iya Beruang) ngelulun ka aku jani, manuk, pulut.
Yours sincerely baru tembu nyediaka manuk & jani ti ka dilulun. Baru udah makai tunu babi, udah nya keberai ai mata ngenang Maie & Sudan ke jauh di menua urang. Ka amat dua iku nya makai babi Iban panggang.

Udah mansau lauk, aku mai bala ipar, bala anak & uchu makai tengah ari ba bilik aku. Tu ba dapur aku, maya kami lunch kena 31 May. Chapoh bala uchu, rindu amat sida ngirup cream soda ke dalam butol kacha chelum/gadung (ai menit ku kitai kelia). Sida nengali butol siku-siku. Nun ke pama agi nyau mechahka butol...

Tu sekeda bala ari ulu Dijih ke bisi ngetu ba kami ngalih ari kena 31 May. Peda, laban ke betanam sawit, sida baja di tusun ba bilik dapur. Tua apai Maie nadai store besai ba belakang rumah, muti umbas endur nyimpan injin api.
Bala kami serumah ngabang ngagai ruai aku kena malam 31 May maya kami makai bebala mayuh ba ruai.
Bala uchu, malam 31 May enggau ipar aku bilik sepiak, Apai Nyala (baju burak) & anak anak iya Nyala (baju chelum).

Mak Win & Mak Sira, malam 31 May.
Ngirup ai pengayu.
Enda tentu ngirup bala taun tu laban tembu bepoco-poco, tambah mega kami serumah udah meli widescreen & LCD projector baru kena karaoke. Bala anak mit seronok amat laban ulih meda tukis & cartoon ba screen besai.
Bala pengabang. Kami menyanak enda putus-putus nerima pengabang kena 1hb Enam. Nasit amat bc Jemi bebasu pinggai & bala anak menyadi apai Maie nulung ngidang pemakai. Gawai tu menu aku enda mayuh, semina pansuh manuk, jani panggang, daging chapi masak hitam, kari ikan, asi pulut, asi goreng & sayur champur.
Bala pengabang ari Rh Eding, Ulu Dijih. sida Ir. Jawan Kiroh menyanak
Bala indu Murut ari Lawas. Sida jadi enggau anak petunggal apai Maie.
Bridget Jawan & anak iya, ngabang ba ruai sida apai Lalai.
Tu ba bilik ipar aku Jelek.


Tu sida Tr William Bansa sebilik.

Bala sida Jabu sekaban
Nyala & family
Udah kami lepa pengabang kira pukul 5 lemai, sekeda kami ke ka bepoco-poco, kena exercise laban udah balat makai utai se ari-ari nya.



4 comments:

daradesa said...

lawa endar rumah panjai kita..rami nerima pengabang maia gawai..selamat ari gawai..

Indu Rumah Panjai said...

Hi daradesa, selamat ari gawai ngagai nuan mega. Umbas ia ga pengerami bala kami, taja rumah kami enda panjai, semina 20 pintu aja.

Lalu ngagai kami, ari enam tu 14 hb Jun kami ngiling bidai. Alamat kami Rh William Bansa, Jln Sg Dijih, Selangau.

daradesa said...

terima kasih dah ngagau lalu..enti jampih nang datai..nadai ngawa nyangkung aja makai ngut..

DCampbell aka Puteri said...

Apu, manah amat rumah panjai kita tu! Alah rumah teres orang ba nengri! :-)