Friday, April 4, 2008

Mua perenching ngundan seribu pengandal

Dua ari ti udah aku sibuk amat laban bisi bala kami serumah datai ari Niah, bemalam ba aku dua malam. Sida iya 12 iku, apai indai enggau bala anak, nganjung 5 iku anak sida iya ke baru udah nerima pemutus peresa Pom 5 minta aduka aku ditu. Results SPM sida iya enda tentu manah - enggi dua iko diri menyadi, average results, bisi Bs, Cs enggau 7 credit; enggi siku bisi nyampau nya ga kredit tang English muti passs, enggi dua iku muti chukup 4 kredit.

Tu seduai dua iku menyadi, Caitlin (Ngayun) duduk sepiak aku enggau Flora (Titut)duduk ngimbai ibu seduai ia Rumi
.



Tu Josephine Runai (Jimin - ia ke burak) enggau Regina Senia (Jeburi - iya ke gebuk) seduai petunggal dua kali. Dorathy anak Rimbu enda enggau suba, muti enggau dua ari tu kemari






Tu gambar sida iya datai ke dua kali, kena 1, 2 & 3 hb April. Kami baru ngirup nganti bala nunu jani.

Sida sebana enda nemu ngadu ka bala anak, di tanya aku nama utai udah dipinta sida madah nadai udah minta nama-nama kursus, meda results enda manah. Tambah mega enti ngiga kursus ba private institution nadai belanja kena nyengulaka bala anak. Aku nanya bala sida anak petunggal aku nama utai minat sida, sida lalu nyebut minat nyadi indu misi, muti siku ke minat gawa ba hospitality industry.

Nya meh bala petunggal aku tak ni ku tua apai Maie ngadu ku sida. Sinu aku ninga jaku sida. Sida ari dua family tu (Leo & Rimbu semadi, Rumi & Jamal semadi, indai Leo and indai Jamal diri menyadi, indai sida petunggal indai aku)sigi semak amat enggau kami sebilik. Ari aki ini, apai indai dataika ba tubuh sida iya empu nelap amat enggau kami menyadi kelebih agi aku, apai Sampai & indai Muntai ke biak agi ari sida.They are family, and nama-nama utai nyadi baik sakit, kawin kami sigi kin-kitu.

Tua apai Maie sigi selalu mujurka bala sekaban ke betanya ngambi kursus ke dipeguna amat baka indu misi, physiotherapist, pharmacist, laboratory technician, utai ke ba medical line. Runding kami duai ngambi sida enda menggangur udah tembu kursus. Ukai mina nya, laban enti nyadi indu misi sida ulih gawa dini-dini endur nyengkaum ba menua tasik. Nitihka utai ke dibacha aku, ba taun 2020 Malayisa begunaka 170,000 iku indu misi kena ngenapka ratio 1:200 (siku misi ke 200 iku pesakit). Kediatu kitai muti bisi 32,000 aja. Ke udah udah, sida ke udah lulus nyadi misi lalu bulih kereja, baik ba spital perintah tauka spital prebet.Pia mega enti kitai meda menua New Zealand beguna amat ke misi, pengawa tu dikumbai sida iya "short skills", ia nya kurang urang ngisi nya alai enti ka migrate kin bc amat peluang bala indu misi. Ba Australia pia mega, aku ingat maya aku nganjung Maie foundation ngagai Perth taun 2004 suba, tak di advertise urang ba brochure ke di engkah ba hotel ngasuh bala indu misi minta pengawa din.

Aku lalu surf internet, ngiga institusi ke ngadaka kursus nursing, lalu tetemuka Mahsa, Pantai, Gleneagles, Masterskill, antara nama ke tebilang ngadaka kursus Diploma in nursing. Chun amat Masterskill bc datai ke Bintulu kena 2 April interview bala anembiak ke minta kursus sida - nursing, pharmacy, physiotherapy, etc.. Nitihka utai ke dipansik aku, Masterskill tu sigi institiut ke paling besai di Msia ngadaka program bakanya, intake sida ia 1000 iku setaun. Semua program di recognised by Ministry of health, JPA, LAN accreditation & kampus & pekakas tak numbas iya ga gamal di peda ba website & video ke dipasang sida maya interview tu kemari. Bala pelajar ke layak ulih minta loan PTPN ti mungkur semua kos, sekumbang loan ke bedau diterima sida iya enda perlu mayar fees. Endur diau sigi disediaka 9ba condominium), pia mega uniform, kasut & transport. Ku sida iya free utai nya, tang dini ka free, sigi dibayar magang. Maya aku ke telefon ngagai sales agent sida, iya madahka course fees ka diploma of nursing (3 taun) RM47,700. Udah aku nerangka senentang kursus nya, sida sama setuju ka nguji minta.

So datai lemai 1 April, they came. Indai Muntai & Apai Mit chuti sarinya nya alai seduai iya manduk lauk, manggang lalu lemai nya bala kami sekaban makai begulai, berandau lalu sida ke tuai enggai di asuh tinduk ba bilik, rindu ngarak ba sitting room begulai enggau indai aku. Enda tinduk semalam-malam sida bejerita. Aku muti tan datai tengah malam udah nya tinduk laban ke gawa ari siti.

Tumu pagi aku nganjung sida interview. Semua ulih ngisi syarat kelayakan, tiga iku di offer nyadi misi (Caitlin, Flora & Regina) Josephine di offer Diploma in Health Care & Dorathy nerima offer Diploma in Health Informatics. Aku ngasuh semua sida berunding dulu lalu sida apai indai & bala anak semua nyemetak ka nerima offer. Udah nya aku nganjung sida blood test ngagai Gribbles laban enti sida bc hepatitis B enggau HIV, sida enda ulih ngambi program nursing. Udah nya photosate dokumen & indai Muntai mai sida ngagai upis iya, awakka magistrate certify certs sida. Malam nya semua ke tuai tumu tinduk, sida ke nembiak ngisi borang, dikemataka Indai Muntai.

Pagi siti apai Maie ke Kuching laban bc meeting. Sida iya neruska pengawa - muka akaun dua iti, siti savings account ba CIMB and siti PTPN akaun ba CIMB mega, nitihka atur Masterskills. Lama amat muka akaun. Aku nurun ngetu tengah ari ngejung sida ba bank, lalu ngajar sida ngena ATM card sereta nukar pin number. Udah ngambi results blood test (semua nadai ngawa magang, puji Tuhan), kami lalu pulai ke rumah merarau. Kami lalu meli tiket Airasia online, kena sida iya mansang ke KL ila. Ba KLCT bc bas nganti sida, di atur Masterskills). Lemai nya sida pulai ke Niah seretai enggau aku ke nurun ke airport.

Mayuh jaku terima kasih sida ngagai tua apai Maie, ketegalka ulih nulung, udah nunjukka jalai. Dua iku ari petunggal aku enggai tinduk semalam-malam nangika diri enda tebayarka ungkus anak ke sekula angka loan PTPN laun pansut. Maklum sida urang bekebun, muti apai Josephine ke gawa perintah. Tua apai Maie lalu meransang sida, anang irau, enti sema loan PTPN laun diterima ila ga mutar ngeloan duit ari bank. Aku lalu madahka sida bebendar ngiga belanja nyukung anak, laban muti ari pelajar ke ulih ngubah pengidup sida iya ngambika enda kusil-kusil agi.

Dia aku meda gamal sida lima ke bulih offer gaga amat, excited amat sida. Titut reminded me so much of Sudan, she exhibited determination, energy, curiosity, ka amat betanya ngagai aku. Aku mega impressed by her older sister, Ngayun. Ngayun sebendar pass STPM, bulih 3Bs 1C. Tang enda bulih penuduk ba Universiti lalu bc setaun tu gawa nyadi salesgirl ba pasar di Niah. Ngayun nelap, very mature, exudes confidence. Aku sigi arap amat ke seduai menyadi tu, dalam ati aku, enti seduai tu bc peluang tuition, bc proper bimbingan, tulihka results ke manah agi seduai tu suba. Nya meh apai seduai irau, ka ngasuh siku aja, enda kempang ga ngelabuhka pengarap siku da, laban dua-dua sama ka sekula baru, sama ka nyadi misi. Di anjung dua-dua nangika nadai belanja. Enggai tinduk aku indai Maie ku Jamal & bini iya. Anang irau ku aku, ba kitai mayuh kaban, enda siku, siku ga ulih nulung ku aku.

Udah sida ke pulai, maya aku ke ba flight ke Kuching, aku meri terima kasih ngagai Allah Taala, laban ari pengasih Iya, Iya udah merekat tua apai Maie lalu ari berekat nya ulih nulung bala diri sekaban ke begunaka tulung. All along, maya aku ka ngaduka sida, aku ngingatka diri empu 28 years ago, nurun kediri ngagai UM, mai seribu pengarap, awakka bulih degree, ulih gawa lalu ulih ngangkatka pengidup aku empu, pengidup indai enggau bala menyadi aku ke agi biak agi. Aku meda pengarap ke bakanya kelebih agi ba Caitlin & Flora. And I pray for their success, I pray that God will give them wisdom, will guide and protect them. I pray that God will grace them with discernment, to discern what God's will is for them and to do things according to His will, I pray that God will give them all the help that is needed and will not allow them to be tempted beyond more than what they could bear. Above all, I pray that they will walk closely to God, so that God will hear their call. Lord graciously hear us.Amen.

3 comments:

daradesa said...

sinu aku maca entry nuan kali tok..ya laban ngenang ke diri empu suba minta tulong bala nadai siko kak nulong..biasala apai indai ari rumah panjai mina ngarap ke bala ke bisi pengawa/nemu agi nulong tang hampeh..aku respect ngagai seduai laban nulong bala ke minta tulong..betol munyi ko nuan laban bisi pengasih ari Tuhan nya lalu dikena seduai nulong org yg memerlukan..Tuhan merkat seduai.amin

wattkia said...

rindu ku macha post nuan siti tu.kita berserakup diri sekaban nulung ngemaju ka pangan diri

Unknown said...

salam ngau nuan aunty!! puas aku ke seilu2 lalu betatok ke sebarang utai nya meh nyau teperening ka pemanah tusun sereta pengelikun pengidup dlm blog nuan tu! sinu & sampai ke labuh ai mata aku tebaca ka entry tu...!! well done!!... sinu ngigat ka diri empu, ti bc ati ka nyambung pelajar tang sapa ke ulih mutar.. taja pia, aku Vry Proud to my blvd Parent's.. cukup ulih nganjung aku belajar ngabis ka secondary school.. by then... ulih ga aku gaya (bepangkat) baka org maioh!! Thanks God's.. Life is Great!..