Thursday, August 6, 2009

Kala indu enda ingatka anak diri empu


Kala indu enda ingatka anak diri empu,

lalu enda rinduka anak ti diadaka iya? (Isaiah 49:15)

Dadi (sms): Kasih bini enggau anak aku, berumban-rumban breakfast, nurun tumu pagi...dini seduai diatu.
Aku: Sempat kenduai bfast, baru otw KLIA.
Driba : Flight akak pukul berape?
Aku: 11.35 pagi
Driba: Lame le akak tunggu nanti.
Aku : Tak pe, demi anak, akak rela tunggu bejam-jam.

Dua minggu ti udah, Igat sakit, pedis pala, pedis rekung, batuk engggau chelap angat. Nangi aku, angka ta penyakit ti benung ngerawanka mensia di serata dunya diatu. Udah berubat ngagai lutor luar, Igat gerai. Enda mukai-mukai seminggu udah nya iya sakit baru. Kami baru pulai sembiang ari minggu minggu tu tadi lalu Igat telipun madahka diri sakit baru. Aku ngasuh iya betemu enggau lutor lalu ngasuh iya minta throat swabs. Seari-arinya kami tiga gagau laban bala pangan merarau di rumah kami: sida Rose (anak iya Osbert godson tua apai Maie) menyanak bisi datai ari KL, lalu bala pangan Maie ari KL & Kuching pin bisi nemuai. Aku mega mai pangan aku Monica enggau sida Eileen menyanak (indai Priscilla, best friend Maie kenyau ari kindy kelia). Lama amat kami berandau, merarau berengkah ari pukul satu, sampai ngirup kupi maya ngalih ari. Maie, Pris enggau Cris ngelayan bala temuai ke biak, tua dadi ngelayan bala pangan lama. Nyau pukul 5 lemai baru bala pulai.

Udah pemulai temuai baru aku ulih telipun nanyaka berita Igat. Dadi udah telipun maya ngalih ari, Igat nusi diri udah ngagai lutor. Maya aku ke telipun Igat nusi diri benung sakit amat, pedis pala, ma chelap ma angat. Iya madah lutor muti meri iya antibiotic ke bisa agi enggau panadol.

Udah aku ninga Igat agi sakit, aku lalu tusah ati. Peda aku dadi nadai pengirau, tak majak be sms. Lalu nyida aku, meda dadi tak enda sama nangi baka aku. Eh, nama utai dikirauka nuan, ok Igat deh, udah berubat ngagai lutor ia tadi, pia ku dadi, majak ga be sms baru.
Lebuh aku ke dikempiaka dadi, aku lalu ingatka jaku nabi Isaiah ke ditulis aku ba pun jerita tu. Aku lalu nudukka diri ba bilik sepiak, pia keberai ai mata, pia sembiang rosary enggau divine mercy, pia besampi, nyerahka Igat ngagai ibun Indai Maria Dara Tuchi.

Sapa indai ke enda tusah ati enti anak sakit ba menua urang, kelebih agi maya bisi penyakit ti bejangkit baka kediatu, sapa indai ke enda beraie ka anak ti pedis, sapa indai ke enda berasai enda puas ati enti enda ulih ngibun anak ke sakit, sapa indai ke enda sedia nganti anak mikul pemedis, enti sema ulih diganti, ngambika anak enda pedis, awakka kitai ke tuai ke pedis, laban kitai teleba agi nyepi pemedis. Aku lalu minta saup Pat (godmother Igat) sama besembiangka Igat. Pia aku betelipun ngajar Igat bakanika ngibun diri empu. Telipun ngagai warden sida nadai nyaut ga ajuh inya. Udah dadi ka kiruk-kiruk makai baru iya nguang aku, merap aku lalu menyamai ati aku. Anang tusah ati nuan, ku dadi, enti iya balat bisi urang ngibun iya. Enti iya agi ga sakit pagila, ukai semina nuan aja, aku tu chuti meh, sama kin tua ngibun iya, pia ku dadi. Nyamai mimit ga ati aku. Malam nya aku enda tentu ulih tinduk, hand phone sigi enda dipadam, aku udah mekat Igat telipun ngagai aku enti bisi nama-nama hal.

Puji Tuhan tumu pagi ari siti (ari satu) Igat madahka iya bisi baik agi, tang agi batuk enggau pedis rekung. Seninjik aku sigi bisi pengawa di KL, aku lalu bekejang kin ari dua. Datai din pukul 6 lemai, aku lalu mai Igat bemalam enggau aku ba hotel. Igat lalu nusi iya dianjung warden ngagai klinik pukul 2.30 dini ari ketegal sendat seput. Iya enda telipun madahka tua apai iya, nadai meh seduai ulih kitu malam ari, pia ku Igat. Ninga munyi nya aku lalu mutus nganjung Igat peresa enggau silik. Taja iya nadai chelap angat, iya agi pedis rekung enggau batuk. Aku mai Igat ngagai HKL (Hospital Kuala Lumpur) - aku enda nganjung iya ngagai spital prebet laban sida enda ngambi throat swabs, tambah ari berita ti diayanka ba surat kabar, spital perintah bisi protokol ti silik enti sida nyangka urang sakit H1N1.

Kendua menyanak datai di HKL jam 7.45 malam, tama ngagai A & E, lalu diasuh urang ngerijista ba OPD. Aku lalu tekenyit meda mensia naka pemayuh ba OPD, benung bebaris nyuaka kad enggau ngambi gintir. Perening aku ke kiba, perening aku ke kanan, peda aku anak mit, besai tuai, tak beterengkung batuk, tak chelap angat gamal. Naka meh tu deh deh ku ati aku. Aku lalu besampi, minta serayung the Precious Blood of Jesus, ngambi semua ka bisi dia enda dijangkit penyakit ti disenakut. Udah ngerijista aku lalu diasuh urang nyuaka kad ngagai bilik siti. Dia dua iku urang gawa, lelaki (angka dresser kini), nanyaka pemedis, ngambi blood pressure enggau pengangat tubuh. Sida lalu meri tua Igat siti pom, di asuh ngagai lab. Ngemayuhnya ga mensia ba lab. Udah urang ngambi darah Igat, tua nganti ba bilik sepiak. Din ngemayuhnya ga mensia, bebaris baru, bisi 30 minit nganti baru results blood test Igat keluar. Aku lalu sempat macha results blood test, peda tak within range magang ga. Aku ingatka Maie nyebut ngagai aku empai lama tu kemari, lutor ulih nemu sekalika kitai bisi kuman ari pemayuh WBC - enti count iya tinggi reti nya sigi bisi kuman ba tubuh.

Sejam tua menyanak degi-degi nganti ke betemu enggau lutor. Pia ga, mensia tak penuh, ni bala anak ke tinduk dipangku, ka ampit kerusi duduk ba kerusi, ka enda ampit duduk ba pemanggai semin ke ba tisi pintu cheremin. Peda aku siku anak laut kira umur 7 taun rising-rising nyabak, mua baka ke chelap angat, apai iya bara tinduk duduk sepiak iya. Kasih amat aku meda iya, aku lalu besampi, minta Jesus negu nembiaknya enggau jari penyuman Iya, awakka nembiaknya gerai. Maya ke nganti aku sempat sembiang rosary enggau divine mercy, sembiang dalam ati, minta pengasih Tuhan ka semua ka bisi ba spital nya, awakka semua suman. Bedau abis dekad rosary aku indu misi nganggauka Igat, tua menyanak lalu tama betemu enggau lutor, siku indu tambi. Iya meresa dada Igat, nanyaka pemedis, lalu madahka Igat dehydrated. Ari nya tua menyanak ngagai farmasi ngambi ubat. Nyau jam 11.05 malam baru tua tembu, lalu pansut ari A & E. Puji Tuhan ke pengasih Iya, baka ke dipadah, tak datai teksi, tak ka apai tuai tambi nganjung kami duai pulai ka hotel sereta enda ngechaj sebarang, ngena meter. Terima kasih Tuhan ku aku, Nuan ngirumka pemanah kena muai penyai - driba ke nganjung kami duai ka HKL nyayat tua menyanak, enda bemeter.

Tiga jam kami duai ba spital, aku lelak amat, dibai aku pulai ka hotel Igat, din tua ngudar room service ku aku (tua bedau makai, laban sebedau nurunka HKL tua sempat enggau cocktail ba executive lounge). Tang Igat madahka diri ka supper, ka makai braised pork ribs ba Jln Alor, lama amat aku enda makai babi mi, ku Igat. Kin tua iya, tak makai asi manah meh tua iya, ga sama lapar. Tembu makai bakanya tadi ga, tak pansut ari restaurant, lalu bisi teksi mansa, lalu ka nganjung tua Igat pulai ngagai hotel. Tua iya diau ba hotel Melia, semak amat tang aku nyau kelalu lelak, nya alai enggai bejalai. Manah apai tuai tambi nya, ngena meter kin. Udah mandi Igat lalu nyium penyium, merap pemerap, laban lelenggau. Mula aku datai enggai iya nyium aku, semina ka diberap, laban iya nangika diri sakit. Berandau meh tua menyanak. Igat nusi bala pangan iya sms, nanyaka pengerai iya. Nama nuan megauka urang mi, ku Igat. Eh, nadai aku megauka urang deh, Aunty Pat ke madahka bala pangan bukai, minta sama besembiangka nuan ku aku. Nemu magang meh bala geng aku mami, ku Igat. Nya manah ku aku, ngambi mayuh agi ga urang besampika nuan. Tua menyanak laun tinduk malam nya, laban berandau.

Tu utai ka diperatika aku maya ba HKL:-

1. Urang ke gawa ngintu pengerai dia manah amat, manah jaku, mentas enggau urang sakit, mimit nadai meh aku ninga sida nenggil urang, ga pemayuh mensia, nyau beratus-ratus iku malam nya. Lembau kedua nyau tiga empat kali ka rauh-rauh nganggauka nama, enda meh ninga, empa pemayuh urang. Hm, enti bisi microphone manah agi ku ati aku din, kasih bala indu misi rauh-rauh pedis rekung nganggauka mensia.

2. Kita ke bedau beranak, ingat, anang ngaga nama anak panjai-panjai tauka nama ti tusah disebut. Kasih aku ninga bala indu misi nyau bebendar nyebut nama bala anak Melayu ka bedirit tiga iti, ka bisi ngambi sepil jaku Arab, tambahka enggau bin enggau binti agi. Kelimpah ari nya enggaika sida diketawaka urang enti nama tak panjai-panjai sereta nyelai. Pia mega lelak ngisi pom enti nama panjai, kadang-kadang nyau enda umbas ruang endur nulis nama.

3. Sekeda apai indai sampal bebai ka bala anak, nyengkaum sida ke gerai. Salah amat tu ku ati aku, spital tu palan endur urang sakit, palan endur penyakit. Tak baka buyah ke nabakka diri ngagai api sida tu mai anak ke gerai kitu.

4. Bala ke gawa ba HKL chekap amat ngereja pengawa. Muti ba lutor aja lama nganti laban semina dua iku aja lutor ke gawa malam nya. Ba farmasi, aku lalu ngitung berapa iku urang ke ulih dibela sida dalam kandang 20 minit - maya aku ngambi lumur, sida benung mela pesakit lumur 5820, gintir Igat lumur 5860. Kira 20 minit udah nya nyau datai gintir Igat - retinya sida mela 2 iku pesakit dalam kandang seminit. Ba klinik bayar di Bintulu tu nadai meh sida ulih nyuaka ubat ngenyampatnya.

Enti urang ke gawa ba semua spital baka sida ke gawa ba OPD A & E di HKL, naka penyamai rayat berubat, lempung agi ga pemedis enggau penusah ti diasai enti urang mentas enggau kitai. Malam nya aku besampi minta Allah Taala merekat semua sida ke gawa ba spital dia, awakka Iya meri sida pengering, pengerai enggau pengaga ngereja pengawa.

Au, Igat naka pengaga bemalam enggau aku. Tu nah, gambar anak bengkang aku.


Tu gambar benung breakfast ba hotel. Tu real treat Mami, ku Igat, merinsa amat makai utai ba kantin di kolej din, nyau puas, ku iya.

"Mummy, I am my father's son. I don't like trying something new" pia ku Igat. Dah aku pulai bejalaika pengawa ba Putrajaya lemai nya, tua Igat nurun makai. Tua iya mansa siti kedai makai ka nyual cantonese food ari Hong Kong, ba endur basement Parkson suba, aku lalu mai iya nguji makai dia, tang iya enggai, enggai enda ba Noodle House. Kin ga tua deh, ku aku. Ku jaku ka makai ba Dragon-I di Pavilion, tang kendua menyanak sama lapar, nya alai enggai nganti agi, laban Pavilion jauh agi ari Hotel Melia.

Tu ba mua Pavilion, semak ai panchut ti baru.

Pagi tadi sungkam lam tua Igat nurun laban iya bisi kelas pukul 8 pagi, nya alai aku nganjung iya ngagai kolej dulu, udah nya aku lalu teruska airport, lama aku nganti, nyau 3.5 jam nganti flight. Tang munyi ku aku nganu driba airport limo ke mai tua Igat pagi tadi, "tak pe, demi anak akak rela tunggu bejam-jam". That's not a sacrifice on my part, anything done for love is a joy and a blessing, praise the Lord!



6 comments:

Fabulously Sassy said...

Lawa mat seduai dik Pipu neh mi. Malu iya ditusoi dik nyium penyium pelaba aku. Heheheh...

Indu Rumah Panjai said...

Umbas ia ga pengelawa kami duai menyanak, bonding. Igat enda sekul sarinya ngambika iya ulih belelak. Pagi tua ngagai Jln TAR meli ref books & exercise books ka iya. Kedua bup A levels nuan suba enda ulih kena laban diatu sida ia ngena revised edition. Nya alai meli baru iya.

Indai Dara said...

Puji Tuhan Igat nuan dah gerai nadai nama-nama minaa sakit biasa aja. Lalu amat beruntung engau benasit Igat bisi apai indai ngementas seduai. Auk ukai semua urang munyi ko laut betuah bakanya amat ga mentas ti nadai pala agung kena ngabas utai ngenyauh nya tang pelih-pelih meh anak mata ninga rita sida anak ke sakit. Dahnya makai nyamai agi munyi ko sida ini ngicha ka jampat agi gerai

amat munyi ko nuan nya ti ba spital di seluruh malaysia ngembuan atur pengawa bakanya kitai ke sakit pelaba aku nyu berasai gerai mimit meh nerima layanan ngemanahnya.

ron said...
This comment has been removed by the author.
ron said...

manza aunty! rindu amat macha berita dlm blog tu! ur kindness, Love@Great Mother (u really Do!), care, passion... written, can touch more lives than u will ever know..! Sinu (dlm pengaga ati) meda pemanah jako, pementas, pengirau ati ka bala anak! An advantages nti Parents bc pemandai & it's a Bonus mangku pengawa in a big bucks flow! Semua utai diputar mujur sereta lempung magang! kekadang sinu & ringat laban parents ti nadai bsekula tusah mimit deka mutar@bjalai kediri... (ukai meh cda ya ka minta @ ka). But their had given full of "heart & love" as Parents Do! Thanks to God!

Indu Rumah Panjai said...

Hi Andan,

Apai Maie ngumbai aku udu irau ka bala anak, tang kati ku enggau sigi udah gaya ke bansanya.Bakanya gaya indai kitai suba ngintu kitai neh...

Ron,
Sapa tu, terima kasih ketegal nemuai ngagai ruai aunty. May God bless you.