Thursday, March 25, 2010

At the Eleventh Hour, Nyau ka Enda Sempat Da

Aku seruran mai ati ti andal lebuh mansang ngulu seminar ti di atur gerija. Aku andal amat ke Allah Taala negu ati aku, ngambi aku berubah, ngelengka ke penyai sereta ngangkatka pemanah. Pia mega aku arapka Roh Kudus meri aku penemu baru, nyadika lalau pendiau aku enggau kami sebilik. Tiap iku ke ngulu seminar sigi bulih nimet (grace) tauka berekat ari Allah Taala: kadang-kadang nyata amat, ditemu kitai berekat nya, tang kadang-kadang enda di temu kitai semadi kitai nemu belematika ia ba utai ti nyadi ba pengidup kitai. Penemu belematika utai tu meh ti dikumbai wisdom, siti pemeri ari Roh Kudus.


Fr Gino, diberi Allah Taala pemeri ulih nyumanka semengat enggau tubuh kitai. Nengah healing service sari nya, iya madahka mayuh bala ti suman ari penyakit - sakit kanser, pedis belakang, leukemia. Pia mega mayuh bala bulih penyuman semengat - badu ringat, badu tusut pikir, badu mikir diri empu nadai guna, ngelengkaka pengawa ti jai, enggau mayuh macham penyuman. Kedua nyu rong-rong nyabak, ketegal nesal ati, kedua alu muji, meri terima kasih ngagai Tuhan Jesus, ke pengampun enggau pengerindu Iya.


Sapa ke begunaka penyuman? Tiap iku kitai ah, keba Bup Kudus madah semua mensia udah bepenyalah lalu jauh ngejang ari mulia Allah Taala - "All have sinned, all have fallen short of the glory of God" (Roman 3:23). Seminar baka Life in the spirit seminar tauka healing seminar ngadaka awak ti manah amat endur kitai berubah. Kebuah pia, urang ke diambi nyadi ketuai seminar bisi pemeri diberi Allah Taala - pemeri nyumanka urang, pemeri bejaku, pemeri ngajar, baka Fr Gino enggau Fr Rufus Peirera. Roh Kudus deka bekereja nengah sida nyumanka kitai ari penyai.

Aku ukai nyebut utai sengapa, aku nyebut utai ti amat, laban aku empu udah bulih penyuman ari ke ngulu seminar. Don't play-play munyi ku Pua Chu Kang, ma kitai be amat-amat muka ati ngagai Roh Kudus, Roh Kudus sigi deka bekereja ba ati kitai. Roh Kudus deka nukik ati ktai, madahka kitai ni bagi penyalah kitai, alu berindik ari nya kitai nesal ati, sampai nyabak sikuk-sikuk, kitai minta ampun ngagai Allah Taala, kitai besemaya ngelengkaka penyai, kitai naka ia gaga ketegal udah dilepas, badu agi nyadi ulun dosa.

Aku udah belematika reti jaku "ulun dosa" - bakani ku kitai nyadi ulun dosa? Ngambika nyamai diterang, aku nyema ke urang ke gian ngirup ai bisa, ti ngujungka sida mabuk belama - enchelak sari, ari siti palau baru. Ketegal ke mabuk, sida enda tentu gawa, suah belaya enggau bini anak, kedua nyamah, kengka duit ti ulih kena meli ai bisa..Aku nemu amat utai tu laban mayuh amat udah dipeda di Dijih din, kedua bala diri empu ke bakanya. Nya meh bulan siti ngagai bulan siti, taun siti ngagai taun siti, palau belama
. Nemu iya pengawa nya enda betul tang iya enda tebuai ka penyai nya. - tu meh reti ulun dosa, enda ulih ngesaika diri ari penyai. Trapped ku jaku omputih, enslaved by sin. Nya alai penyakit ti bakatu beguna ke master healer - the mighty Holy Spirit, the Paraclete, the Advocate, the Teacher. Ma Roh Kudus udah ngesuh asuh kitai sigi tepelepi kitai wai, don't play play; sigi suman kitai wai, ukai bula-bula. Enda ka kitai bulih penyuman ti bakatu?

Aku nemu tiap iku kitai sigi ka bebaik enggau Allah Taala, sigi ka nyadi anembiak ti kudus, ti dikerinduka Allah Taala, laban pengerindu ti udah ditanam Allah Taala ba ati kitai ngasuh kitai rindu baka Iya ke rindu. Pia mega tiap iku kitai deka ke pengidup meruan, bulih penyelamat. Tiap iku kitai mega deka ka Allah Taala nyaga, ngemata ka kitai, merekat kitai, nyumanka penyakit kitai, muai pengirau kitai, menyamai ati kitai. Nya alai anang be empai-empai, anang besentai wai, kala 11th hour bedau lalu, enti udah tu kada sempat agi deh (Mathew 20:1-16) ? Nyu niru slogan Obama, 'Yes we can! Yes to change!" Maya tu meh maya ti manah endur kitai berubah, laban tu musin Lent. Nabi Joel nganggauka kitai ngasuh kitai berubah

Ngesal ati kita enggau pengabis iya, ngulit,
nyabak sereta bepasa lalu pulai ngagai aku.
Asuh ati kita nesal bendar ka penyalah kita,
anang semina nyarik ke gari utai dikena.
Pulai baru ngagai Tuhan ti Allah Taala kita,
Iya nelap sereta kasih ka semua mensia
Ati Iya liat selalu ingat enda kala bula ke semaya
Iya endang seruran ka ngampun,
Iya ukai semina deka ngukum (Joel 2:12-13)

Kalimpah ari ke enggau seminar, kitai mega ulih suman ari kitai ke mutus ati ka berubah, be amat-amat nesal ati, minta Allah Taala ngampunka kitai. Roh Kudus sigi sedia ngelepaska kitai ari penyai. Ku Fr Dom kitai tesabak kediri ketegal kitai nesal amat ke penyalah kitai. Sorrowful for our sins. Ba kami ke Katolik, kami ngaku penyalah ba paderi lalu nerima sakramen bebaik (reconciliation).

Nyu nusi diri empu, taja aku suah enggau seminar, taja aku bulih penyuman, agi jauh amat pejalai aku, mayuh amat pengamah agi malut aku. Baka duku aku, bedau lurus tempa, agi tumpul, enda bekilat, nya alai disepuh belama ba entilang api, awakka ulih nyadi duku ti manah, ti tajam enggau perechi ba mua Allah Taala. Tu meh proses refining, purifying, ti disebut ba Bup Kudus. Aku besampi ngagai Allah Taala, awakka Iya nyawangka ati aku, nerima pengerindu enggau pengasih Iya. Aku besampi minta Iya ngiring aku, ngambika aku enda tegelinchir nyu enda te angkatka diri.

Bala raban cell group Iban ari Bintulu.
Bala kaban ari Bintulu. Dorothy, Eileen & Rosalind.
Gemu amat nuan diatu, pia ku Helena nganu aku, alu ditempik iya punggung aku. Nya sigi baka gaga kami sekaban, semenua.
Sekeda ari 630 iku bala indu ke ngulu seminar. Ke mayuh agi ari Miri, dah nya ari Bintulu, Marudi, Limbang, Brunei, Kota Kinabalu, Sibu, Kuching enggau Kuala Lumpur.

Maie, my firstborn. Tu keterubah ia kendua menyanak ngulu seminar begulai udah iya besai. Benung tua iya ngirup ba airport lebuh aku ke nganti bilun mulaika diri ka Bintulu, Maie meri ka aku surat ti ditulis iya nuju aku. Ku iya, suba iya ngasaika aku semak amat (reti nya aku busy body, kaypoh, selalu ngerara), tang udah enggau seminar tu iya sedar ke penyemak aku nya ukai utai ti nekul, tang utai ti manah laban aku seruran bisi enggau iya berandau, seruran mending, seruran ngiring iya, kelebih agi ba senentang pengarap. Udah iya mida ke diri empu enggau siku pangan iya ti madahka diri tusut runding, enda lantang ati, tang enda nemu nama utai ti nanggul, iya beterima kasih ngagai Tuhan ketegal aku bisi, kati ku nuan wai anak, kaypoh?

Pia mega iya madahka aku iya ngasaika diri kurang enti dibanding enggau Sudan, envious, laban Sudan bagas mela, bagas belajar. Ia lapa nuan bakanya ku aku, semua kitai sebilik patut gaga sereta beterima kasih ngagai Allah Taala laban meri Sudan ke kitai. Nuan pin bisi pengelebih, nuan mentas ati, forgiving, nuan spiritual, ku aku. Uji nuan belematika jerita sempama ti ditusi Jesus pasal urang ti di ambi urang ke ngempu kebun anggur bekereja, ku aku madahka Maie. (Mathew 20:1-16). Enda milih pengelama sida iya gawa (kedua ari pagi, kedua nyu udah niki ari, kedua tengah ari, kedua pukul tiga, kedua pukul lima, sejam da sebedau urang ngetu gawa - tu ti dikumbai the 11th hour ti di sempama ka jaku omputih), semua sida nerima gaji ti sama. Baka tuan kebun ke meri gaji ti sama taja pengelama sida ke gawa enda sebaka, bakanya mega pengasih tua dadi tetap sebaka ngagai kita tiga menyadi ku aku. Sudan bansa ke gawa ari pagi, tang deep in my heart I have this unshakeable faith that my first born will make it before the 11th hour ba pengawa ke mela. Sempat iya, enda iya temil agi ila, puji Tuhan. Fr Dom madahka sampi kitai ke indai bisa laban kitai besembiang from the heart!

2 comments:

Indai Dara said...

Bc engau urang seminar nuan neh wai. Nuan sigi "blessed" wai dlm pengawa dlm pgidup diri sebilek dlm pengarap nyadi ke teladan indai2 lebih agi ba aku empu. Puji Tuhan

Indu Rumah Panjai said...

Hi wai,

Bc wai, chapoh bala kami. Sayau nuan nyu nadai di Miri agi, enti nda ulih nuan enggau.