Wednesday, January 9, 2008

Belemai enggau bala pangan lama

Pagi kemari tua dadi enda breakfast di rumah, nya alai tua iya ngetu ba Farley, ngirup dia dulu. Benung aku dia, datai Intai Tap, sigi pangan lama aku ari taun 1987 kelia, maya kami sama-sama numbuhka SIDS. Indai Tap mai bas sekula, iya kala nyadi kepala gerempong bas sekula ditu. Indai Tap sigi landik amat ngasuh kitai ketawa, enti tua iya betemu sigi nadai nemu nadai jerita iya ngasuh ketawa. Nya meh enti tusah ati, tau kanggau ke iya, laban iya nemu amat ngiburka kitai. Thank God laban bisi pangan ke bakanya. Indai Tap geduk, jauh lebih geduk ari Sebugey, tang iya enda bedulika diri geduk, iya tetap well-dressed belama, tetap bc make-up.

Tua iya lalu besalam-salaman munyi ku laut, lalu betanya berita, lalu aku ngasuh iya mai bala pangan lama ke bukai datai ke rumah, agi mayuh biskut Xmas aku u, ku aku nganu iya. Tengah ari iya lalu sms aku, madahka iya, Ala, Amoi & Kedebu deka ngabang pukul 8 malam. Aku lalu sms ok, tang aku nanya sapa ke dikumbai iya Kedebu. Aku sigi bc ati nyangka nya nama tundi pangan kami siko, chun amat description iya, nya aku malas sms nundi iya, "sapa kedebu nya u. nyamai amat kedebu di pakai, Cina ngumbai ikan kedebu ikan paloi". Iya lalu confirm sapa bagi pangan kami ke ditundi sida ngena nama kedebu, iya lalu madah "dik anang nyebut ba mua iya u, enti enda manah angin legi enggai ke ringat" ku iya. Sida sigi selalu ngaga ke pangan diri nama, muti aku enda digaga ke sida nama (nya meh faedah nyadi kepala SIDS, dikanggau ke urang "madam". Maya agi mit suba enti Igat ka enggau aku mindah ngantu aktiviti SIDS, iya lalu ngelobi munyi tu, "enda urang nganu nuan mai aku Mi, nadai hal nuan mai aku, laban aku kan anak madam", ku iya. he he).

Pulai aku gawa lemai, aku lalu berumban-rumban nyendiaka utai dipakai kami. Aku lalu sms Nuai & Idu, ngasuh seduai datai mega. Jam 8 malam, apai Maie lalu keluar,"eh, nadai aku ka ninga bala kita chapoh ketawa legi" ku iya. Igat tuition, nya meh kami had the house to ourselves.

Rindu amat betusi ke jerita, bekenangka diri jauh amat ubah diatu enti dibandingka enggau maya agi biak suba. Kami sama-sama nusi diri selalu tinduk tumu enti nadai pengawa lemai, bekenangka exercise, diet, bakani urang ngintu tubuh & pengerai, jerita pasal bejual pemakai, pasal bedagang, pasal politik. Udah nya nusi bala diri sebilik, nusi pasal laki, penyakit, Ala & Muk (tu nama Indai Tap digaga kami, iya pin ngumbai diri empu Muk) nusi jerita uchu seduai. Ala bc 7 iku uchu, Muk bc siku, Idu bc 1. Ala landik amat belagu, nyau begema-gema nyawa iya enti iya belagu. Udah nya bc ga siti dua jerita sensasi terkini di Bintulu ke enda temu aku ditusi sida. Sebut ngena jaku lembut, nusi jerita pendiau urang meh nya, sebut ngena jaku ke bendar, begosip meh kami nya.

Maya aku ke nulis tu, sigi amaze aku ke pemayuh utai dikenang kami ari pukul 8 datai ke 10.30 malam, diselit-selit ka enggau utai ngasuh ketawa. Tambah mega kami dibai aku ngirup pelincir mimit, ngirup Hardy's cabernet sauvignon & udah nya ngerampit Jack Daniel apai Maie.

Bc pangan kami siku, iya diau ba rumah panjai diatu laban laki iya polis, diatu udah retire,nama iya indai Man. Indai Man tu lumor satu luchu, sekali kami ke Saratok, enggau urang ngerami SIDS din (bc 10 taun ti ke udah)& kami bemalam ba rumah panjai sida Ala, nya kami nyau enda tinduk semalam-malam, aku nyau abis tekemi ninga jerita indai Man. Indai Man nusi utai ke nyadi ba diri empu. Iya udu amat latah, udu enda ingat ke utai, nya meh iya mayuh jerita.

I really had a good time with my old friends last night. We had real good laughs. I promise myself to rekindle old friendships this year, to visit old friends or invite them to come over to my house. I realised I have been too preoccupied with work, church activities and my personal life over the last five years that I had little time to cultivate new friendships and maintain old ties. This year I want to balance my personal life and working life, to share the joy, tears and laughter of friends as much as I will let them share mine.

Thank you Lord, for those friends. Teach me Lord to love as you love. Amen.

4 comments:

DCampbell aka Puteri said...

Rita, pelincir, sigi tau dibantai awak ka conversation chapoh agi! LOL!

Indu Rumah Panjai said...

Dor, he he, nya meh sigi chapoh bala kami, all middle-aged indu Iban. Enti di luar malu ngirup bakanya, kumbai urang sigi baka sida Iban, tang meh nya di rumah..he he.

DCampbell aka Puteri said...

Sigi amat nya Rita! I have been observing ulah sekeda bala Iban ka gawa ba nengri bessai baka ba KL din ..pengawa ngirup enggau mabuk baka ka enda ulih dibuai. Nyu nyadi kesema org .. sigi baka Iban, udu ngirup, selalu mabuk, and udah nya ka belaya!Malu ninga pangan laut Semenanjung generalize baka nya.

Dappy said...

yeah mom,

u need to go out more. ok not go out then but stay in and have ladies night enggau bala kaban serakup nuan. best man. life wouldnt be so hard if u have friends to laugh with along the way.