Thursday, January 10, 2008

Reading, my passion

I must have caught the blogging bug, how else could you explain that I am now blogging again after 2 hours from my last posting. Hmm..tambah ulih laun tinduk & laun dani pagila laban public holiday (awal muharram) & enda perlu tumu angkat nyendiaka breakfast & lunch Igat.. best amat..

I was dusting my shelves & books some time ago and it gave me an idea of what to blog about, to share my passion with whoever is interested to read my blog. I took pictures of my mini library and dadi ngumbai aku tuyu, abis utai digambar. Pia iya ngumbai aku tuyu, ka ga iya upload gambar ke aku. Sayau ke aku meh nya. Aku enggai kiruh enggau urang ngaduka gadgets di rumah, enti aku ka print & printer bc menawa, aku rauh-rauh minta tulung urang. Enti streamyx nadai connection, rauh-rauh aku ngasuh urang ngecheck ke aku. Semua utai technical, aku sigi enda kiruh enggau urang. Enti urang mut-mut nganu aku, aku bc standard answer, "nya utai ke enda temu aku, enti aku nemu enda aku ngasuh kita, sapa agi di asuh aku deh.." Mut-mut ga urang, tang sida iya ngadu utai ke aku. But back to my story, tu nah gambar collection bup aku.

My collection of religious books

The girls' collection

My collection

My collection - classics

Bup ditulis favourite aurhors aku



Collection bup bala anak, meruan disimpan.








I just love reading. I started the habit early in my childhood years, when I was about 9 years old. I have my eldest sister, Jacinta (she's a retired teacher) to thank for as I developed my reading habit after reading the books she took home for the school holidays. I started with Women's Weekly, a thin novel of jerita cinta, kenu ku ini Sudan kami. Ini Sudan enda entu rindu meda aku & my cousin, Mary, macha laban kami di peda iya kadang-kadang telunga-lunga enda mela ketegalka macha. Nya meh maya indai Lutong nanya ini Sudan nama pengawa kami, ini Sudan lalu nyaut, "anang ngiga, di bilik sida iya, macha jerita cinta!". Once Dian came to visit and I was in Form 5 then and Dian asked about my studies & told me to study hard. Sebedau aku ulih nyaut, Ini Sudan dulu nyaut enggau penuh geram, ku iya, "macha amat macha iya, tang meh macha bup cinta!" Thank God Dian nyaut Ini Sudan bakatu, "bup cinta nadai ngawa, tau dibacha magang". Rega siti bup WW muti RM1.10, affordable amat for a longhouse kid, so aku nyimpan pocket money tiap-tiap minggu & tiap-tiap minggu enda miss ari siti bup dibeli aku.

Kena nambahka utai dibacha, aku sigi nginjau bup tiap minggu ari library sekula - aku sekula Form 1 to Form 3 ba SMK Subis, Batu Niah. To be expected, the library had a meagre collection but at the time quite adequate for me. I read anything - from children's folk tales by Hans Christian Andersen to crime mysteries by Agatha Christie,including novels by Indonesia's well-known writers such as the late Pramoedya Anantatur. Maya nya mega aku berengkah macha bup Mills & Boon, ke dibai Tuai pulai chuti.

Udah aku masuk Form 4 & 5, di Lutong, aku bepangan rapat enggau pangan baru, baka sida Doris Sophia Brodie (indu politik PRS), Roslind Vincent (diatu iya diau ba Bintulu, tua iya selalu betemu laban sama gerija)Ho Chee Foon (indu China ari Miri), lalu semua sida tu rindu macha Mills & Boon. Kami lalu besilih injau bup, lalu pia mega beinjau-injau bup ari bala sida junior kami baka sida Roslind & Flavia Kandau.

In the late 70s Tv program bedau canggih baka diatu, video bedau bisi, nya alai sigi bup meh dibacha kena merindang ati. Aku macha Mills & Boon and period romance ba Form 6 - bakanya mega, bala kami sepangan (Doris Bilal, Jane Donald, Nancy Bijam) besilih injau bup. I was lucky I got spare bucks to spend laban aku bulih scholarship ari Bank Negara (maya nya tiap taun Bank Negara meri scholarship ngagai dua iko bumi students di Kolej TDPTHB based on the Form 5 (MCE) results and for that year, aku enggau anak kelabit siku benama Edith bulih scholarship nya). I received RM80 each month - that was a lot of money in those days and I spent most of it on books. Munyi ku jaku sida anak, bahagia amat aku, tau enda makai, asal meh bc bup dibacha.

Iya ke paling ngasuh seronok (ngupi jaku sida anak baru)nya udah macha aku lalu berangan-angan, aku baka character (selalu heroine ke diidam-idamkan)ke dibacha, aku makai utai ke enda kala dipeda, disepi, aku raun ngagai London, Paris, Amsterdam, Las Vegas, San Francisco, Rome, Zurich, Sydney, mandi ba pantai di Hawaii, aku gawa di opis mangku pengawa besai, bisi kerita, bisi rumah lawa, hero nya boyfriend aku....endless...angan-angan.

Now here's the important lesson I want to share with readers, and if you would, to tell your children: aku nyadika angan-angan aku nyadi motivator ngambi belajar bendar, ngambi utai ke diangan-anganka aku tau nyadi nyata. I never, ever entered the exam room without revising all chapters at least three times. Lima enam kali bc meh, enti utai nya enda tentu temu aku. And praise the Lord, mayuh utai ke diangan-anganka aku, utai ke dibacha aku dulu suba udah nyadi nyata ba aku.

Aku angan-angan nemuai ngagai Paris, meda Eiffel Tower, ngirup ba sidewalk cafe ba Champs Elysees and angan-angan tu nyadi nyata ba taun 1988 maya dadi bc attend seminar ba Marseille & aku & Maie enggau iya (Maie baru berumur 2 taun). Nama deh, aku enda chamang-chamang ngirup ba side walk cafe semak Champs Elysees, pait amat kupi di irup (dini enda, iya ga expresso, suba enda tentu nemu mida ke jenis kupi, ukai baka diatu. Munyi ku sa anak, suba ga jakun). Aku gaga amat laban at last bc peluang meda painting ke tebilang, ke suah disebut dalam sekeda bup ke bacha aku, ia nya Mona Lisa ba museum di Paris ke dikumbai urang Louvre. I've been to Paris three times since then, the last was in 2001 maya dadi & aku mansang ngagai Lourdes, on a pilgrimage.

Aku angan-angan ka London, and I've been there four times, nemuai ngagai endur ke di bacha aku ba bup, makai fish & chips, sheperd's pie, baka dalam bup. Aku mega nemuai ngagai Stonehenge & Baths, ngenataika angan-angan aku udah bekau aku ke macha pasal tugung batu ba Stonehenge. Dataika diatu aku chukup iran meratika ari ni, bakani urang kelia ngangkut & nusun batu ba Stonehenge.

Aku angan-angan nepan feri to cross the English channel (suba ga bedau bc Eurotunnel), and angan-angan tercapai. I could experience nama utai ke dijerita dalam bup, nepan feri.

Aku macha pasal pemanah sungai Rhine, pemanah babas di Bavaria and kami menyanak chuti ke Germany in 1998. In 2001, aku enggau dadi ke bc official duty ke Frankfurt & Dusseldorf. Makai bratwurst naka pemesai, maya dadi gawa aku kediri bejalai semak hotel, tiap pagi aku enggau mass laban bc gerija semak hotel.

Aku mikir bakani asai clam chowder ke ditulis dalam bup, and I got to taste it in 1992 when I went to Canada on official duty. Aku begulai enggau GM kami suba enggau bala pemesai ari Ministry of Transport nemuai ngagai Ottawa, Montreal & Vancouver on a fact-finding mission and ba siti fishing village benama Squamish, I had my first taste of clam chowder and halibut steak.

Ba Ottawa mega aku tetemuka siku agi writer ke dikerinduka aku, ia nya Judith Mcnaught. Aku ngagai convenience store ke semak hotel endur kami diau, sigi ka meli bup ngambika dibacha ba hotel. Datai aku din, aku lalu milih bup, udah nya tepeda ka bup betajuk "Paradise" ti bisi di sempulangka store owner ngena notis "Recommended". Meda bakanya aku lalu meli bup nya, lalu macha, enda tinduk semalam-malam dataika pukul 3 pagi laban ka nembuka bup nya. Nya meh aku ari Ottawa ngagai Montreal, Vancouver udah nya kami ngagai Hawaii, nemuai ngagai Matson Container Terminal (maya nya kami baru ka ngaga container terminal and GM ka meda gaya terminal din). Nya meh ba the whole visit (lebih seminggu), aku ngumpul bup Judith Mcnaught. Ba Honolulu aku meli 3 iti bup Judith Mcnaught ba mall ke dikumbai Mauna Loa. Bahagia amat aku macha bup sepemanjai visit. Ba bilun urang meda TV, sekeda berandau, sekeda tinduk, aku tembu macha bup, ngirup wine, makai nuts. Bc ga sekeda urang macha bup baka aku, kelebih agi urang kulit burak. Thank you, Lord, for those great times.

Aku angan-angan nemuai ngagai Rome, meda Trevi fountain. Kenu ku jerita ke dibacha aku, enti dik udah kin, you are going to come back again. Angka amat utai ku sida, laban aku udah 3 kali ukai semina ke Rome tang ke Italy, the first in 1995 and the latest in 2006 maya aku mai indai aku raun kin & in 2003 kami sebilik pilgrimage sampai ngagai Assisi. Sebugey sms aku, ngasuh aku makai gelati (ice cream di Italy), nama deh makai meh kami, tang best agi sepi aku ice cream di New Zealand, aku enda ingatka nama. And dadi & aku ngirup Chianti.

Aku macha pasal Venice & angan-angan nepan gondola & nemuai ngagai bridge of sighs and I've been there twice.

Aku macha senentang pemanah rampa menua Switzerland, Lake Lugano, the Swiss Alps and naka iya aku ngarapka diri ulih kin. Angan-angan nyadi nyata, dua kali aku kin, sekali tua dadi, sekali kami menyanak maya tour ke Europe ngena Reliance Tour.

Aku angan-angan nemuai ngagai Sydney harbour, ka meda Opera House ke ditusi dalam bup, ngagai New Zealand meda bala Maori ngajat war dance, makai hangi feasts, nimpai beautiful lakes and kami sebilik begulai enggau two families chuti ngagai Sydney, Rotorua, Auckland, in 1997. Harbour cruise meh kami di Sydney, standard tourist item. Meli mangga bekutak baka ke nadai ditu, sanggup mai utai berat. Ketenguk amat ka meli dried flowers ba NZ, tang nya banned item suba, enggai ke ditangkap Kastam, nya alai enda. And kami ngirup & bebelika wine di Sydney.

Aku mayuh macha bup di tulis Janet Dailey agi biak kelia, iya mayuh nyerita ka pengidup ba ladang jelu ke ditupi & aku udah ngasaika utai ke dijerita iya ari penemuai kami menyanak ke Texas taun 1994 suba - we went on a night hay ride, stayed on a ranch, nunu marshmallows, bbq dagin, sosej naka pemesai ba ladang jelu di Texas. Dadi nyaga operations maya nya and iya perlu inspect equipment ke dibeli kempeni kami, digaga di Longview, Texas. Kami menyanak ikut. On the way back ngetu ba Los Angeles mai bala anak nemuai ngagai Disneyland. Disneyland enda masuk ba angan-angan aku, tang Tuhan meri peluang kin, puji Tuhan. Bala anak ringkak-ringkak gaga. Indai tembu ka begaya, apai tembu megai kamera, ngambi gambar. Enda tau enda ngagai Escada hotel begambar ba mua dia, laban nya endur tukis Pretty Woman digaga, naka pengerindu meda movie nya suba..hai.. maya agi biak suba. Last stop kami ngagai Honolulu, nemuai ngagai siti kempeni ke benung negotiate enggau kami. Sekali tu amat mandi ba Waikiki beach, nguluka bala anak. Gaga sa anak.

Aku macha senentang Golden gate bridge, the famed Japanese garden, the trolley tram ba San Francisco & maya dadi belajar ba UCLA ngambi advanced management course in 1996, kami duai sempat nemuai ngagai San Francisco & Las Vegas maya weekend. Nya meh meda endur urang ke nikah secara expresso di Las Vegas, munyi ke ditusi dalam bup.

Maya aku ba universiti, aku enda entu ulih macha bup jerita laban semampai mayuh utai dipelajar dibacha. Tambah mega sigi seruran macha law reports, nyau ka tiap ari, laban enti enda macha law reports kami enda nemu rasional tauka pemutus chara siti-siti kes.

Udah aku gawa, aku macha baru tang kalimpah ari jerita cinta, aku macha Times, Newsweek, Readers' Digest (enda tau enda, sigi meli tiap bulan).Udah nya aku lalu berengkah macha macham-macham bup, ari bup pasal pengarap ngagai bup thrillers. Aku rindu macha bup ke ditulis Sidney Sheldon, Tom Clancy, Nicholas Sparks, Paul Coelho, Jeffery Archer (aku berengkah meli bup iya udah iya di jel), Robert Ludlum, Frederick Forsyth, Stephen King, David Baldacci, John Grisham, Kathy Reichs, Patricia Cornwell, Michael Crichton, Erich Segal, medical thriller writers (Michael Palmer, Robin Cook),Jodi Piccoult (very heartwarming stories) Judith Mcnaught (you will believe in the power of love, of love so great, so intense) Nora Roberts, Sandra Brown, Iris Johansen, Jack Higgins, Jane Austen etc..

Diatu nitihka pengawa, aku macha mayuh management books, kelebih agi senentang strategic management. Collection management books aku disimpan aku di ofis, ngambika nyamai di refer maya ke ngaga pengawa. Aku bahagia amat munyi ku sa anak laban diatu bc bookstore Popular di Bintulu & ia bc nyual latest books. Nyamai meh, enda aku perlu nganti aku travelling maya meli bup.

Enti aku rindu ka penulis nya, aku sigi meli bup ke ditulis sida iya, di anti aku pungka sida iya ngeluar ke bup baru endur aku meli, nya alai aku umbas iya ga bc nyimpan hardcover books, laban ke berumban ka macha. Dadi iran amat, nama enda tanti ka meli paperback, tang between my two daughters and I, kami tiga sigi ngemenuhka jemari buku. I inculcated the reading habit ba bala anak, and they love reading since Pry 1(altho Igat kurang agi macha, ia muti ka macha utai non-fiction, bup fiction ke rindu di bacha iya bup Nicholas Sparks & Dave Peltzer). My daughters have a collection of their own and their Enid Blyton, Famous 5, Sabrina, RL Stine, Anthony Horowitz, Buffy books agi mengkang disimpan datai ke saritu, angan-angan kami menyanak ngambika dibacha bala anak sida iya ila. God willing, weather permit ku lecturer Gurcharan Singh Khera ke ngajar sida dadi ba Econ faculty di UM kelia.

Pia mega enti aku bejalai ke menua tasik, aku sigi enda miss ngiga kedai bup. Taun 2006 kemari aku ngagai Mumbai, naka pemurah bup din laban market sida iya besai & reprint ba India empu. Nya meh aku meli management books ke ditulis sida Peter Drucker, Jim Collins, Prahalal. Sekali aku ngagai London, bc ngagai kedai buku, enda tentu besai, ba corner tang nasib amat sida iya bc bup ke dijual ngena warehouse price, muti 1 pound siti, nya meh aku ngangkut bup classics - bc digambar aku di atas (sida Jane Austen, Bronte). Naka penguntung aku. Aku rindu amat macha Pride & Prejudice, bekali-kali aku macha, meratika leka jaku ke dikena sida. Nya meh berentak aku meda movie Pride & Prejudice, iya ga Keira Knightly bajik amat dia.

Diatu aku macha bup for pleasure, enda angan-angan agi.

So tell your children of the power of books to inspire, to dream big dreams, and to drive those dreams. It worked with me and surely for many other anak rumah panjai bukai, nyengkaum bala ke sama berblogging. Paul Coelho nyebut utai munyi tu, if you want something so badly, the universe will conspire to ensure that you get what you want. Believe in God, believe in yourself.

8 comments:

DCampbell aka Puteri said...

Selamat Taun Baru, Rita. Lama dah enda nyenguk kitu! Ni nuan enda nyenguk ka ruai aku mega? :-)

Syabas, munyi ko orang laban angan angan nuan udah tercapai! Aku angan angan meh ka betemu enggau Prince Charming, haha, mina iya enda nepan white horse! Sapa kitai bala indu ti bebacha ka bup romance enda angan angan ka jadi ka org putih?! Samoa hero ba bup romance, org putih magang! Haha!

Tang maya ka betemu enggau Prince Charming, umur nyau udah dikumbai orang "dara tuai", or "harga modal sudah merosot". Tang puji Tuhan, kitai enda nemu from whence our soul mate reside? Enda pia? Enti ngarap ka ikan ba pegong sebelah menoa Miri, nyau abis udah dipansai orang, kati ko enda ngabas pegong ka jauh agi? Hahaha. Geli ati aku ngenang, laban aku ka endar tease bala friends, tiap kali aku holiday overseas, aku madah diri checking out the pond overseas! Arap amat sida ka teasing aku! Iya ka bendar just visiting friends. No single men in sight! Haha.

Our reading material is very similar. Ingat meh aku kitai ka besilih ka books kelia. Agi mayoh endar books aku tinggal di rumah parents aku din. Kiroh mai sida laban aku enda agi bebacha ka romantic novels.

I mostly read political magazines and books on religion diatu. And blogging has taken too much of my time, and I read a lot of news online mega.

Laban ka rindu bekeritok ka computer nyau nemu endar aku pasal utai tu diatu! Haha, mina enti hardware truly broken nadai meh aku nemu ngadu iya. Enti agi pasal software, kira ka nemu meh aku, just enough to get by and do some trouble shooting! Haha.

Dudi ila, ma bisi mansa menoa kami ditu, anang enda madah. Hotel Campbell is open for biz and visitors are most welcome!

Indu Rumah Panjai said...

Dor, selamat taun baru ngagai kita sebilik mega. Nya meh nadai kitai nemu what God has in store for us, we can only dream and strive for those dreams but it is always the Almighty ke ngatur penunga pengidup kitai. Nya neh, nuan jadi enggau urang putih, ngamatka angan-angan kitai agi nembiak kelia udah macha bup romance. Sigi udah di atur Tuhan nuan belaki ke urang kulit burak, praise the Lord.

Pasal hardware aku sigi enggai kiruh enggau urang Dor, tang software aku sigi perlu nemu (spreadsheets, presentation etc) laban nya perlu kena aku ngereja pengawa.

Lelenggau ga aku ka ke US baru, Igat rengik-rengik mai ngagai New York, tang udah 9/11 tusah amat ka bulih visa, perlu di interview by the US embassy. 2 yrs ago kami menyanak ka kin, ka enggau Reliance Tour tang meh agency madahka perlu interview, ngagai KL. Nya apai Maie enggai, kiruh amat ku iya. Arapka ulih kin ila meh.

Thank you for keeping in touch.

Rita

DCampbell aka Puteri said...

Rita,

Sapa spammer bisi singgah ditu ninggal comment nya?

Sigi amat pasal interview nya, tang for you guys nadai problem bulih visa. Ila ma kita bisi ka KL alu apply visa .. enggai enda dideposit dulu fees for the visa at their assigned bank .. asai ka RHB, nya baru enggau org bebaris tama ka embassy. Begedi amat aku kin ! Indu laut ka gawa ba entrance dia beli!

But diatu nyamai, any forms you need for any biz dealings with the US government is available online. Print aja ari internet from a US gov't website (relevant dept la) and you are good to go.

Anyway, aku suba berapa kali kin tegal ka apply for immigrant visa for my adopted daughter. But each time kin laban ka bisi appointment nadai enggau org bebaris ba luar, but still, attitude org dia enda friendly, unless of course nuan US citizen. Aku tu ukai citizen, just a resident, so sekeda sida ba embassy nya enda entu peduli.

Sekali bisi apai tuai siko, US citizen, iya diasoh indu laut enggau org be-queue ba luar. Tudah angat engggau aus, so when he entered he was so furious, laban as a US citizen he should have been granted entry immediately, tang nya meh indu laut ka nyaut query iya beli! Nya meh apai tuai nya complain, nyu terpaksa boss sida dia pansut, apologize to him!

Pasal software baka ka dikena nuan nya aku sigi enda nemu, laban nadai kala beguna ka utai baka nya! Haha, ngena Power Point aku enda nemu! Mina nemu ngena Word aja. Enti pasal HTML nemu ga mimit, enough to tweak blog templates a little here and there! Heheh.

Rugi endar neh, enti ari kelia bisi blogging, nama gaga ari pun kelia enda enggau orang? Diatu aku ka ngingat my 2 years in Vietnam, nyu enda entu ingat agi .. I don't write diaries and I easily forget things!

Anyway, kira udah pama meh kitai tu enda ketinggalan enggau org beblogging! Heheh!

Dappy said...

Hi mom,


apu bala anak bup sama duduk ba kerusi nuan? dini alai endor kitai MENSIA tau duduk deh? haha.


nyak la, mom. i tried to not meli bup ditu but sik tahan eh. ukai tan duduk depan computer meda tv shows belama lama (u kan nemu i always watch tv programmes online). so i been buying and buying and buying. enda aku macha bup cerita chenta diatu, dah lelak (haha) so i'm movin to weird books. like hmm the kite runner by khaled hosseini, frank mccourt's angela's ashes, ian mcewan's atonement. i have no idea what genre they belong to, but they're good.

i've been here for 7 months and i bought more than 20 books sudah. and that is me kira abstaining nyak. bkos u can get good books from the charity shops for less than a pound. and sometimes they have good deals at borders or waterstones. woohoo! my friends think im nuts for spending so much money on books (sidak iya rindu gik meli baju), but i like to think that well, i menimba ilmu by reading those books.

mom, here's another dream. mine that is. i dream of having a huugggee library of my own. and my books will be in ceiling-high shelves. waiseh!

Indu Rumah Panjai said...

Dream on girl and work for it.Bc endur ba belakang rumah kitai deh, endur nuan ngaga stor he he.

Have a blesed Sunday.

MOM

Indai Dara said...

amat munyii ko nuan nya wai ari angan-angan meh tau ngasuh utai nya nyadi amat ti ati sigi keran (ngasai ka ba diri empu)

Indu Rumah Panjai said...

Hi Andan,

Kena meransang nya wai, laban aku mikir nama tuju aku enggau urang blogging, kalimpah ari ke bekelala enggau bala bloggers ke tau nyadi ke pangan, ngambika nemu berita ari menua/urang bukai, siti agi objektif nya bekunsi jerita pasal pengidup diri empu, enti ulih ngasuh ketawa, awak ka bala ke macha ketawa, enti ulih nyadika peransang, awak ka bala teperansang, enti bc penanggul ke enda ulih diputar ke diri tauka begunaka penemu mayuh, ngambi bala bloggers ulih ga meri penemu. Pia mega ngambika ulih besilih penemu ga ba senentang siti-siti pekara ke benung ranchak dikerandauka ba media massa. Siti aku remind diri empu, anang sekali-kali offend urang ari utai ke ditulis kitai.

Nama jerita kita menyanak dia? Selamat taun baru ngagai nuan.

Indai Dara said...

manah rita kami menyanak alu meri selamat taun baru mega ngagai kita menyanak mega. amat endar munyi ko nuan nya

arap nuan don't mind kami ka junior agi tu ngambi nuan nyadi ka cunto dlm pengidup kami menyanak

(agi sekula suba ama nama nuan bisi pansut ba niukipa (munyi ko ini aku hehehe) ti maia bisi kes ba miri alu gagit ati ka nunda penjalai pengidup nuan - tang nadai rezeki munyi ko laut enda ulih nunda nuan nyadi luya.)