Thursday, December 13, 2007

Akai dai, aku nemuai ngagai apai tuai Jawa bejanggut baka ulama Pas di Samarinda!




Yes, I'm back home from a week of market research and promotion to Pontianak, Balikpapan and Samarinda. If you have problem with your geography, these three cities are in Kalimantan. Pontianak is the capital of West Kalimanatan or Kalbar (which stands for Kalimantan Barat), Balikpapan is in East Kalimantan or Kaltim (Kalimantan Timur) and Samarinda is the capital of Kaltim.

My first trip to Pontianak was in 1990. Then dilapidated huts made of bamboo and palm leaves lined the main street leading to the city. Plots of sawah padi were tucked behind the huts and people bathed by the roadside, mandi ai parit. What I remembered of the city was the dust, lots and lots of beca and grimy shophouses. So when we left Kuching via Batavia Air to Pontianak last week, it was not without some amount of trepidation on my part. Kena aku menyamai ati diri, aku lalu madahka ka pin enda, udah pengawa. Ukai aku aja kin, tang CEO kami bc enggau and dua iku pemesai ari sister company kami nyengkaum nembiak aku empu bc enggau - 5 iku kami.

Pontianak ke maya tu jauh amat udah berubah. Bisi kedai, shopping mall & nadai agi langkau umai tauka sawah semak pasar.Jauh udah maju, muti agi kamah gaya bandar enti dibanding enggau kitai ditu. Kami diau ba Hotel Santika, kira ke 3 star hotel lalu Consul Malaysia, En Aznor Mahat, nguluka kami betemu enggau kempeni & upis ke deka di lawa din. Ba dialogue ke dia atur enggau Malaysian oil palm planters lemai siti, there were about 30 who came and one of them was an Iban from Kapit, an estate manager with Sime Plantations.

Siku ari sida ke datai bansa tambi (bc lima enam iku sida tambi ari Malaya)Maya sida ka mupuk, tambi nya (bc berumur 50 taun) lalu nanya aku, nanya ka ari ni penatai, laban iya sigi nyangka aku ukai indu laut Malaya. Kebuah pia, iya udah ninga aku bejaku - aku nyadi Mary Bajang enda lama, ngelaluka penatai bala temuai, introduce CEO kami lalu udah CEO tembu meri presentation, nyadi Mary Bajang enda lama baru ga, maya CEO nyuaka tanda pengingat ngagai Consul. Aku nyaut apai tuai tambi nya, madahka diri Iban ari Sarawak, nya ia bc nyebut utai manah ba aku. Ukai nundi aku iya. Nya meh, lebuh ke bejalaika pengawa, kadang-kadang bc utai nyadi ke tau ngerangsingka ati, kadang-kadang bc ga utai ngasuh kitai bingung.

Aku nadai shopping ba Pontianak, laban kain sutera ke manah ka buya mar. Muti aku bc meli kain songket Palembang. Kenu ku bini Consul, songket Palembang sigi tebilang, laban ia alus amat. Aku meli selayah, ka di frame aku, ila ngantung ba dinding. Tu churak kain, ia ke gadung bekilat di pegai bini Consul ke duduk sepiak aku. Indu ke bajik semak CEO kami nya ke datai ngagai hotel nyual songket ngagai kami.Nama iya Linda, ia bisi darah Pashtun ari Pakistan.


Ari siti kami ngagai Balikpapan tang meh to go there we had to fly to Jakarta. We flew Garuda and the flight from Jakarta to Balikpapan was less than 3 hrs. Balikpapan sama time zone enggau kitai di Malaysia.Balikpapan was indeed a pleasant surprise. Bandar nya beresi amat, bc kayu and bungai ditanam sebelah tengah & tisi jalai. Bangunan ia lawa, mayuh atap sida ia lunchung ke atas, nunda gaya arhitecture Belanda. Bangunan baru-baru, jalai besai & beresi, nya meh mayuh amat eating outlets ke classy, ukai utai ke kedai makai pia aja. Balikpapan tu seaside city, bordered on one side by the Straits of Makassar.

Kenu ku industry players ke enggau kami betemu, Balikpapan is the cleanest city in Indonesia and urang ke diau dia mayuh cultured, educated people. Kebuah pia, laban Balikpapan tu endur kempeni minyak Indonesia, Pertamina, nudukka logi minyak bepuluh taun ti ke udah.Nya alai mayuh urang datai gawa din, nyengkaum urang kulit burak. Tu ke ngasuh utai din jauh lebih maju, beresi, itah enda baka Miri meh, nyadi cultured city beduduk ari pemayuh bansa luar ke gawa enggau Shell, mai adat basa enggau chara pengidup sida ke maju ngagai menua ke baru numbuhka diri. Pertamina nirika rumah endur bala pekerja iya diau, ngaga endur rekreasi, nirika sepital, enggau mayuh utai ke dipeguna bukai. Tu sekeda gambar Balikpapan. Aku enda tentu ulih ngambar laban kami berumban ngagai one appointment to another.3 iti gambar ke dudi tu sekeda ari bangunan ba Samarinda.


a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj9-8_6tcqIYD-0tbwLVPxmruaWk19RZtKnC_Hw1TRwOvCpBguqHu9bF4N-9H7GrM13TxoetM6JgAX7W9Yy2Xq908OkM617KtAmU7E8JWYGMG9e8HSLi_Ywz34Bpth37B_IN18Sxy_HBHpm/s1600-h/PC100166.JPG">




Kami ke Samarinda ari siti. Penyauh Samarinda lebih kurang 2 jam 20 minit ngena kerita. Din urang ke enggau kami betemu nya ke baka ulama Pas ku aku tadi. Nya, peda kita gambar ke terubah di engkah aku ba pun posting tu. Nama iya Masum Abdullah Mohd, kepala DINAS Pekebunan - tauka Land Development Board enti dipulaika ngagai jaku urang putih. CEO enda enggau kami ke Balikpapan & Samarinda, laban iya bc pengawa di Labuan, tang kami disempulang Consul Malaysia (ia ke duduk tengah-tengah ngena kot ba gambar kedua di atas). Pak Masum benung baum ba bilik siti maya kami datai, kami nganti bc 10 minit, nya baru iya pansut nunga kami. Kami lalu ka buya techenggang magang, meda gaya iya begari, enggau janggut, enggau enda nabi aku laban ke indu, sigi nemu aku langkan iya urang Islamic fundamentalist. Rawan ati aku, enggaika iya enggai bekerjasama meri information ketegal aku ke indu, maklum sida selam sigi meda urang indu baruh ari urang lelaki, udah ga aku kapil munyi ku sida. Kenu ku Sudan, enti bala Malaysian students ngena gari ke bc ngayan ke tubuh mimit tauka ngechat buok, di kumbai sida pengajar "jelek" (jai ku kitai). Berasai aku tu di kumbai iya jelek ketegal ke enda betudung ku ati aku din. Modest ga asai gari aku, shantung ala kurung moden. Dear Lord Jesus, come to my aid, ku aku.

Mula iya Pak Masum duduk ba kerusi ke tinggi agi, laban kerusi ke baruh mula ia enda chukup, nya ku iya "saya duduk di kerusi yg lebih tinggi bukan beerti saya lebih tinggi drp bapak2 dan ibu". Oops, ku aku, bc basa apai tuai tu, jaga2 aku bejaku lagi, enggai ka enda baruh didinga iya, ku ati aku din. Iya lalu nanya ke pejalai kami, aku lalu nyaut. Udah nya pemesai ari sister company kami lalu nerangka facilities sawit kami di Bintulu. Udah nya baru Pak Masum madahka batang penguji ke nuntung sida ia ngemajuka kelapa sawit din sigi ari smearing campaign bala NGOs, ke udu mantah perintah ke munaska temuda & kampung puang ngambika bc endur betanamka sawit. Pak Masum nusi diri bedailog enggau bala NGO enggau pengajar ari siti universiti tebilang di Indonesia. Dailog nya kira belaban penemu senentang pemanah enggau penyai ngemajuka kelapa sawit ba rampa menua. Nya iya nusi diri nanya ka nama utai kena sida mansang ngagai aum nya, semua madahka ngena kerita. Nya ku iya, jai kerita, ngeluarka asap tang dikena kitai meh, bakanya meh ke nanam sawit, taja bc environmental impact, tang ngenataika pemanah ke mensia laban mayuh utai ulih digaga ari buah sawit. "Pokoknya kita perbanyakkan manafaat dan mengurangkan mudarat" ku iya. Ish, philosophical apai tuai tu, ku ati aku din - that I can handle, laban aku ngembuan mayuh data,jerita & pemansang industri sawit ari research ke digaga aku kenyau ari taun 2002 suba.Ulih aku betukar penemu enggau apai tuai jawa tu lagi ku ati aku.

Ngenyadika iya ka meri kami mayuh information ke dipeguna kami, aku lalu enda kedekut ga, madahka iya pasal pemansang sawit di Malaysia sereta penanggul ke nuntung industri sawit ditu. Iya lalu nyaut, amat competitior kitai, tang ku nabi Muhammad, lebih baik lawan yg kuat daripada rakan yang lemah. Uh, nya enda aku nyaut, enggai ga aku madahka kitai dipinta Jesus rinduka pangan diri baka ke rinduka diri empu, laban sida selam muti ngambu sida ke sama selam bersaudara. Kedua enggai tak salah anggap iya, ninga aku nyebut pengerindu enggai tak ke bukai runding sida.

Pia mega pemesai ke enggau kami nemu ga nusi jerita side story, ke ngasuh ketawa. Nyau lama kelama mayuh meh utai di padahka Pak Masum, iya lalu ngasuh dua iku staff ke enggau iya meri kami additional info. Iya kami nyau ka pulai, Pak Masum lalu nguing ngagai aku, ku iya "Pasti ibu Rita takut sama saya, sebab saya macham orang Pas!" Aku lalu jampat nyaut iya, "itu yang dapat dilihat dari luar Pak, di dalam nya mungkin enggak gitu". Apu, ku ati ku din, nemu iya aku ke ngembuan pengerawan tadi. Nasit meh tudah tuai manah. Aku lalu kempang ga nanya ka senentang gari ke dikena iya, kumbai aku uniform sida, tang ukai ku iya, nya kena iya ari satu aja, laban ia member of the army reserve. Udah tama dalam kerita & mupuk baru aku berasai lega ku urang. Bala kami sebuat lalu nundi aku, ngumba ka jaku Pak Masum, berasai indu Malaysia nya nemuai asuh kitai enda betudung ku sida iya. Kami lalu release tension bendar amat makai ba restoran ke nyual nasi padang.

Ari siti kami mulaika diri ngagai Jakarta. Bemalam semalam dia. Tu nyah, gambar aku ba boutique hotel ke endur kami diau Sari Pan Pacific. Siti gambar aku ba lounge di airport.


a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7wm-6dUL6L0y5SwxaqINQcAQMyDeo5c52qTPWT98t4qsHRmuIx-1Umn-2b_-LsMsGaYjg5XZCFosHKyu-bQPxBbGltoCNQQgHIbZlY4oUafe_-hOU7mi6nU-igxLzzApdxLNgBV5HO1PB/s1600-h/PC110216.JPG">


Tu meh sekeda jerita aku. Ila aku nusi baru, bc jerita sensasi. Diatu mupuk aku, ka berandau enggau Igat, iya baru pulai carolling & dadi baru udah pulai ke bilik tinduk.

4 comments:

DCampbell aka Puteri said...

Manah endar cherita nuan, Rita. Bisi endar ati aku ka ka Balikpapan udah ka macha cherita nuan tu!! Aku mina udah ka Pontianak and areas not far from there, and Bali aja. Nadai udah ka tempat bukai ba Indonesia.

Indu Rumah Panjai said...

Nya meh Dor, aku pin enda ga nyangka bc bandar bakanya di Indonesia. Sida ia mayuh amat endur massage & personal care centre, aku lalu pedicure & manicure for a pittance ku nuan, lalu hand scrub & foot scrub agi. Sempat aku ngelentik ka bulu mata ari siti.. he he ngambi peluang..

Mizz Coki said...

Hi IRP...heeeh.. panjai la nick nuan sis...untung dah ngagai pontianak. trip km ari ofis sarinya kena cancelled. nda nemu nama kebuah aku dah standby dah ka mayar :( *sigh

anyway, nuan ba kuching diatu? aku udah link nuan ba blog aku... nadai hal neh? ehheheh...

Indu Rumah Panjai said...

Hi cokelatrawkz,

Selamat bekelala. Tau kin enti ka shopping kelebih agi kita ba Kuching semak amat.

Belated Xmas ngagai nuan & sebilik.